Financiële dienstverlener Mollie heeft vandaag zijn financiële resultaten voor 2024 gepresenteerd, waaruit blijkt dat de brutowinst met 30 procent is gestegen naar 115 miljoen euro. De omzet steeg met 28 procent tot 214 miljoen euro. Deze groei komt op een moment dat de Europese fintech sector onder druk staat, maar Mollie weet zich te onderscheiden door een duidelijke productfocus en voortdurende internationale uitbreiding. De operationele kosten bleven gedurende het jaar stabiel, wat bijdroeg aan het behalen van een positieve EBITDA voor het eerst sinds 2018.
Belangrijke mijlpalen in 2024 omvatten de ontwikkeling en lancering van nieuwe producten zoals Tap to Pay en Mollie Invoicing. Daarnaast won Mollie Connect, de geïntegreerde betaaloplossing voor verschillende platformen, aan populariteit. Het bedrijf breidde zijn internationale aanwezigheid uit met een nieuwe vestiging in Italië.
In de eerste maanden van 2025 heeft Mollie zijn groei voortgezet, mede dankzij het succes van producten zoals Mollie Capital en in-person payments. Mollie Connect stelt SaaS-platformen in staat om betalingen eenvoudig te integreren, wat resulteert in tijds- en kostenbesparingen. Klanten die gebruikmaken van deze innovaties groeien 60 procent sneller dan hun concurrenten. De internationale uitbreiding gaat verder met nieuwe markten in Zweden, Polen en Portugal, met plannen voor meer uitbreiding later dit jaar.
Koen Köppen, CEO van Mollie, benadrukte: “Onze 250.000 klanten, van bekende merken zoals Otrium, Crisp en Cameranu tot de plaatselijke bakker en marktkraam, staan centraal in alles wat we doen. We focussen ons daarom uitsluitend op zaken die direct waarde voor hen creëren. Zo hebben we dit jaar meer dan ooit geïnvesteerd in de ontwikkeling van zowel nieuwe als bestaande producten om financiële rompslomp te verminderen.” Köppen kijkt vol vertrouwen naar de toekomst en de verdere internationale groei van Mollie.
04 juni 2025 om 09:52 Laatst gewijzigd: 04 juni 2025 om 11:332 minuten Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.